3r - Què passa dins el nostre cos quan xutem una pilota?

L'alumnat de 3r de primària han estat treballant els continguts de coneixement del medi a través de la pregunta vertebradora: Què passa dins el nostre cos quan xutem una pilota?

Primer de tot, van crear els nous grups de treball cooperatiu i per fer-ho, van omplir el full del pla d'equip per tal de definir els càrrecs, el nom d'equip i l'objectiu que es proposaven aconseguir al llarg de l'itinerari. Un cop ho van tenir fet, van dissenyar una portada pel dossier d'equip amb un dibuix que representés el nom de l'equip.

Després de començar a investigar i a estudiar l'aparell locomotor i el sistema nerviós, que són els responsables del moviment, vam rebre la visita d'una doctora, mare d'una alumna, que ens va resoldre molts dubtes que se'ns presentaven i ens va demanar si la podiem ajudar a veure què passava amb la gent que tenia mals d'esquena, ja que cada vegada n'hi ha més.

Per poder ajudar-la, el primer que van haver de fer va ser informar-se sobre què hi ha dins el cos que fa que ens faci mal l'esquena. Per això, van mirar uns vídeos sobre l'aparell locomotor i van respondre a unes preguntes per veure si havien entès bé els vídeos.

Un cop van tenir clar què formava l'aparell locomotor i perquè servia, van començar a dissenyar un esborrany d'una persona amb tot el que hi ha dins el cos per tal de poder xutar una pilota. Un cop van tenir l'esborrany fet, van parlar sobre quin material havia de portar cada membre del grup cooperatiu per poder crear una maqueta gran amb tot el que havien après.

Quan ho van tenir tot enllestit, es van posar mans a l'obra per tal de fer la maqueta el millor que poguessin utilitzant tot el material que havien portat entre tots els i les membres de l'equip.

Un cop acabada la maqueta, van fer una exposició oral a la classe per explicar a la resta de companys i companyes com havien fet la seva maqueta i perquè l'havien fet amb aquells materials.

Mentre fèiem la maqueta, també van veure que per tal de poder moure els ossos i els músculs, necessitaven l'ajuda del cervell, per això van estudiar i treballar el sistema nerviós a través d'uns vídeos i d'un text explicatiu que entre tots vam anar fent.

Un cop ja sabien exactament com es produeix el moviment i què hi ha dins el nostre cos, van poder començar a pensar com podrien ajudar a les persones que pateixen de mal d'esquena. Per fer-ho, van treballar a través d'un dossier d'higiene postural per poder informar-se sobre les bones postures i així ser conscients de com cuidar del seu cos.

Quantes coses que hem après aquest itinerari!

Comentaris