2n - ITINERARI SUMMEM "Ens podríem alimentar només de llaminadures?"

  Aquests dies l'alumnat de segon ja ha realitzat el primer itinerari del segon trimestre.


"Ens podríem alimentar només de llaminadures?"

Què són els aliments?

A partir d'aquesta pregunta, han començat a buscar informació sobre què són els aliments i per què serveixen. Ho han realitzat amb els grups cooperatius. Per tal de recercar i buscar la informació ho han fet a través de les tauletes. Seguidament, ha anat apuntant tot el que anàvem aprenent i finalment han fet una posada en comú amb tota la classe.




Què són els nutrients? Quins tipus hi ha?

L'alumnat de 2n fa dies que està cercant:

  • Què són els nutrients?
  • Quins tipus hi ha?
  • Què ens aporten al nostre cos?

A través dels grups cooperatius van començar a cercar informació a través dels IPADS. En un primer moment van resoldre què eren els nutrients i els van classificar en quatre grups. Per fer-ho, vam omplir un esquema realitzant la tècnica cooperativa de lectura compartida. 


Per aprofundir més, vam realitzar un mural visual amb tota la informació que havíem après.




Finalment, per veure els nostres aprenentatges vam realitzar un kahoot. Hi havia diverses preguntes sobre la classificació dels nutrients i segons les seves funcions.


Pensem com fer una dieta equilibrada!

Després d'haver treballat molt sobre els diferents grups de nutrients, les mestres de segon ens han proposat dues preguntes més:

- Quins són els aliments que més ens ajuden al nostre cos i que, per tant, hauríem de menjar més? I quins menys?

- Què hauríem de menjar durant la setmana?


Per trobar la resposta hem cercat informació al nostre wix de l'itinerari i hem après:

LA PIRÀMIDE DE L'ALIMENTACIÓ.

Entre tots han pensat perquè està organitzada així i què vol dir racions.

A partir d'aquí, han pensat com podríem elaborar una dieta equilibrada i saludable, és a dir, pensar diferents menús que segueixin les racions que ens marquen els nutricionistes.


Només ens cal menjar bé per seguir una dieta saludable?

Les mestres de segon van plantejar a l'alumnat de 2n: Tot i seguir una dieta equilibrada... necessitem realitzar alguna cosa més per seguir una dieta saludable?

Seguidament, per grups cooperatius, a través dels IPADS, van estar buscant informació i van fer una gran recollida d’informació.

Per tal de plasmar tot el que havien après, van fer un cartell explicant tots els hàbits saludables que hem de seguir.
 


De què estan fetes les llaminadures? Són saludables?

Fem una petita recerca sobre de què estan fetes llaminadures i fem una reflexió entre tots.



Creem un joc sobre tot el que hem après al llarg de l'itinerari!

Després d’aprendre moltes coses sobre els aliments hem elaborat un joc de taula en el que els alumnes han pensat les normes i han inclòs preguntes sobre el que hem treballat.


Exposem els nostres jocs!

Durant aquesta setmana l'alumnat de 2n ha fet l'exposició oral de les maquetes que han estat creant del joc. A més a més d'explicar com es juga, també han explicat amb quins materials han elaborat el joc i si l'han construït com l'havien pensat inicialment.




Aquí teniu el procés de l'itinerari:

Comentaris