2n - ITINERARI SUMMEM "Per què és important que la gent utilitzi menys el cotxe per a fer desplaçaments curts?"


Al llarg d'aquest trimestre hem estat treballant diversos continguts de medi natural i social. Per tal d'iniciar l'itinerari els vam fer una pregunta inicial:

QUÈ SABEM SOBRE ELS TRANSPORTS?

Per respondre la pregunta vam dur a terme l’estructura cooperativa el foli giratori.

Per fer l'activitat, vam seguir les instruccions següents:
  1. L’alumne 1 haurà d’agafar el «foli giratori» i començar a escriure la seva aportació.

  2. Els altres alumnes (alumnes 2, i 3) estan pendents del que l’alumne 1 escriu. 

  3. L’alumne 1 haurà de passar el «foli giratori» al company del costat seguint la direcció de les agulles del rellotge i, llavors, l’alumne 2 haurà de continuar el text amb la seva aportació.

  4. I així successivament fins que tots els membres de l’equip hi hagin participat i fins que l’activitat plantejada s’hagi acabat.
Per acabar, els i les portaveus han comentat les aportacions de l’equip i hem anat anotant els coneixements previs de l’alumnat. 

QUINS TIPUS DE TRANSPORT HI HACLASSIFICACIONS DELS TRANSPORTS

Tot seguit, l'alumnat de 2n ha investigat quin tipus de transports hi ha i com es classifiquen. Per fer-ho han fet recerca a través dels IPADS, utilitzant com a font d'informació el racó de 2n que hem creat sobre el nou itinerari.

Un cop han acabat la recerca, han omplert un esquema sobre tota la informació que han trobat.






ELS COTXES CONTAMINEN L'AIRE?

Seguidament, vam visualitzar uns vídeos sobre dues notícies de la contaminació dels vehicles.

Un cop vam veure els vídeos, per grups cooperatius van tenir tres minuts per pensar i reflexionar sobre el que se'ls ha explicat fins a aquell moment. Seguidament, van pensar dues o tres preguntes sobre el tema en qüestió.

Han sortit preguntes molt interessants, com per exemple:

- Com deu ser l’aire contaminat?
- Com deu ser l’aire net?
- Com és l'aire?
- Hi ha sempre el mateix aire? o canvia?
- Què necessitem per fer aire?

A partir d'aquí vam pensar quines són les coses que contaminen molt l'aire. 

FEM UNA ENQUESTA: QUANTS COTXES TENIM A CASA? DE QUIN ANY SÓN? DE QUIN TIPUS DE COTXES SÓN?

Per seguir treballant l'itinerari, els alumnes de 2n es van emportar de deures una enquesta per respondre amb la seva família. 

Per tal d'analitzar l'enquesta vam fer un recull de totes dades. Primer ho van posar en comú per equips i finalment ho vam compartir en gran grup. Seguidament, vam crear la gràfica i  respondre un seguit de preguntes.

 


SIGUÉS MÉS SOSTENIBLE!
Un cop ens vam adonar de la contaminació a l'aire que provoquen els vehicles, vam estar buscant informació i consells per com podem disminuir-ho. Un cop vam aprendre molts consells vam crear un cartell en tots aquests "tips". Per fer-ho més extensiu, ho vam anar a explicar a les altres classes de l'escola.


PENSEM UN TRANSPORT SOSTENIBLE! 
FEM UN DISSENY I CREEM LA MAQUETA DEL TRANSPORT SOSTENIBLE
Per acabar l'itinerari, les mestres de 2n ens van proposar de crear un vehicle el més sostenible possible. És per això que, amb els grups cooperatius, es van inventar un transport i van fer un esbós. Després van pensar quin material reciclat utilitzarien. Finalment van construir la maqueta.




Aquí teniu el procés de l'itinerari:

Comentaris