2n - ITINERARI SUMMEM: "QUÈ SENT UNA ENXANETA QUAN PUJA UN CASTELL?"

L'alumnat de 2n ha realitzat el seu primer itinerari de 2n.

Per tal de començar l'itinerari hem visualitzat d’un curtmetratge sobre els castellers. A partir d'aquest ens hem fet la pregunta de com es deu sentir l’enxaneta quan puja un castell. Hem observat que són moltes emocions, diferents i totes possibles!

Per tal d'empatitzar i descobrir com es senten realment els castellers ens hem marcat investigar sobre dos aspectes:

  • El primer sobre les emocions i sentiments.
  • El segons sobre què són els castellers.

Com ens sentim?
Primer de tot hem fet una pluja d'idees de totes les emocions i estats que coneixem o que hem sentit alguna vegada. D'aquesta llista ens hem repartit una emoció a cada grup i hem pensem en alguna situació en què haguem sentit aquesta emoció i sobre què passa en el nostre cos. Després hem visualitzat uns vídeos amb la tablet que ens han ajudat a entendre millor l’emoció que ens ha tocat.

Què hem après?

Amb tot el que hem après fins ara, cada equip hem fet una exposició de l’emoció que ha treballat.


Teatralitzem la nostra emoció!
Ens hem inventat una situació de l’emoció que hem estat treballant i en hem fet una breu representació davant dels companys i companyes.

Les cares de les emocions!
Després de treballar les diferents emocions que passen pel nostre cos, cada grup hem pogut representar en dues cares (nen i nena) l'emoció que havia treballat més profundament al llarg de tot l'itinerari.

Un cop hem tractat tot aquest àmbit decicim començar a investigar sobre els Castellers.

Fer cerca d'informació
  • Què són els castellers?
  • Quin és el seu origen?
  • Què els caracteritza?

A través dels grups cooperatius hem començat a cercar informació a través dels IPADS.
Aquesta vegada ho hem realitzat a través del cercadors. Els infants pensaven quina era la paraula clau que podrien posar i ho comprovaven. 

Un cop han fet la recerca, a través dels grups cooperatius, han respòs un seguit de preguntes per veure si havien comprès bé la informació.

Què es necessita per fer un castell?

Cada grup ha fet un llistat de paraules de coses que creuen que necessiten les persones que són castelleres.

Tot seguit, hem fet una posada en comú de totes les paraules. Hem observat que n'hi ha que tots els grups les han escrit i d'altres que no.

Finalment, les mestres han explicat que els castellers tenen un lema (com nosaltres cada curs) que defineix molt bé que és “ser un bon casteller”.

Cada grup, a través de l'IPAD, ha buscat en el cercador de la web del summem, el lema dels castellers. 

Un cop ho han buscat la informació, han omplert una taula:

Sempre fan els mateixos castells? Hi ha diferents tipus d'estructures? Quantes persones es necessiten per fer els castells?

Seguidament, per grups cooperatius, a través dels IPADS, hem buscat informació sobre el seu vocabulari i les paraules que usen .

Per tal de plasmar tot el que havien après, van resoldre un glossari. 


L'endemà vam posar en pràctica tot el que havíem après.

Primer de tot vam representar les paraules treballades anteriorment amb el cos: fer aleta, carregar, descarregar, fer llenya, torre, pilar, amb agulla...

Tot seguit vam fer diferents tipus de castells i pilars a través de rotllos de paper de vàter i material de construccions de l'aula.


Finalment hem representar diferents castells tota la classe (estirats a terra).


Què hem après?

Per saber si estem aprenent moltes coses, les mestres ens han preparat un Kahoot

El Kahoot és una eina que representa un concurs. 
Ens projecten unes preguntes amb quatre possibles respostes, dels quals només n'hi ha una de correcte.
Els alumnes, organitzats en equips cooperatius, som els concursants. Tenim l'ipad per respondre quina és la resposta correcte.

Així podem anar veient si aprenen o ens cal reforçar alguns aprenentatges. 







Cloenda!
Per acabar l'itinerari, hem anat a visitar el local d'assaig dels Castellers de Caldes. Ha estat molt emocionant!!!


Aquí us deixem unes fotografies:

Comentaris