1r - ITINERARI SUMMEM: "COM ÉS QUE CAUEN ELS ARBRES QUAN FA VENT?"

Bon dia nens i nenes de primer,Els alumnes de primer s'ha fet la pregunta: "Què ha passat a Caldes?", ja que últimament a les notícies, els diaris i a les xarxes socials ha sortit molt el nom de Caldes.Per tal d'introduir-ho vam visualitzar dos vídeos del telenotícies de TV3, vam llegir un tweet dels bombers de caldes i una notícia del diari Punt Vallès.


Comencem un nou itinerari: 

Arran de les diferents notícies ens vam fer la pregunta del següent itinerari:

"Com és que cauen alguns arbres quan fa vent?"

Últimament a les notícies, els diaris i a les xarxes socials ha sortit molt el nom de Caldes: sabeu per què?


Després de parlar i fer una pluja d'idees sobre la pregunta; "Què és un arbre?", vam dur a terme l’estructura cooperativa el foli giratori contestant aquestes preguntes: 

Per fer l'activitat, vam seguir les instruccions següents:

L’alumne 1 haurà d’agafar el «foli giratori» i començar a escriure la seva aportació.
Els altres alumnes (alumnes 2, 3 i 4) haureu d’estar pendents del que l’alumne 1 escriu i de corregir-lo, si és necessari. Tot l’equip és responsable del que s’ha escrit en el «foli giratori», no només de la seva part, ja que el que s’avaluarà és el resultat final.
L’alumne 1 haurà de passar el «foli giratori» al company del costat seguint la direcció de les agulles del rellotge i, llavors, l’alumne 2 haurà de continuar el text amb la seva aportació.

  1. I així successivament fins que tots els membres de l’equip hi hagin participat i fins que l’activitat plantejada s’hagi acabat.

Per acabar, de manera individual, han dibuixat com s'imaginen com és un arbre per dins i per fora.


Contruïm la maqueta d'un arbre?

Entre tots han pensat i decidit com voldrien representar el seu arbre en una maqueta.



Finalment s'ha posat d'acord per saber quins materials necessitaven i havien de portar.



Quines parts té un arbre?

Un cop hem realitzat les maquetes dels arbres segons com creiem que són ara és el moment de descobrir tot sobre els arbres. Per poder respondre la pregunta ens hem agrupat per grups cooperatius i hem buscat la informació necessària a través dels iPad en el wix d'informació que tenim. Finalment, ens hem reunit tots i ho hem posat en comú.

Refem la maqueta amb el que hem après! 

Aquests últims dies l'alumnat de primer ha creat unes maquetes dels arbres.

La proposta de fer una maqueta gegant abans de treballar els continguts ens ajuda a representar les idees prèvies dels infants.

Aquí us deixem un petit recull de tot el procés:




Aquí podeu veure més fotografies de tot l'itinerari:


.

Comentaris