1r - ITINERARI SUMMEM: "COM VIVIEN ELS NOSTRES AVIS I ÀVIES QUAN TENIEN LA NOSTRA EDAT?"

Avui l'alumnat de 1r de primària ha trobat una maleta misteriosa a la seva classe. A dins hem trobat diferents jocs, joguines, cançoners, fotografies, entre altres coses, tot molt antic!


Hem estat parlant sobre qui ens ha pogut portar totes aquestes troballes... Primer hem pensat amb la Pius, el follet Perot, el Gregori i finalment, amb els nostres avis i àvies. 




Gràcies a la maleta hem iniciat el primer itinerari de 1r:


"Com vivien els nostres avis i àvies quan tenien la nostra edat?"

1. Entrevistem als nostres avis i àvies. 


Després de rebre una maleta antiga plena de jocs, vam decidir que investigaríem  com vivien els nostres avis i àvies quan tenien la nostra edat.

Entre tots i totes vam decidir que volíem investigar 4 aspectes i per això vam decidir 4 preguntes:


1. On van néixer?
2. Quins oficis hi havia?
3. Que menjaven?
4. A quines joguines jugaven?

A continuació, per tal de saber els seus coneixements previs, és a dir, totes les idees que tenien o el què pensaven, van escriure les respostes en un mural. Després, van crear una entrevista per els avis i àvies, amb tota aquesta informació podrem començar a respondre els enigmes de l'itinerari.



2. On van nèixer els nostres avis i àvies?


Una de les preguntes que els vam fer als nostres vis i àvies era d'on venien, és a dir, on van nèixer. A partir de les respostes, ho hem posat en comú en petit grup i després entre tots i totes hem omplert una gràfica per tal de conèixer la procedència dels avis i àvies materns i paterns amb 3 colors diferents: de Catalunya (verd), de la resta d’Espanya (blau) i de la resta del Món (vermell). 


3. Quins oficis hi havia quan els nostres avis i àvies tenien la nostra edat? 

Primer de tot, van posar en comú la informació en grups cooperatius. Cada membre va explicar els oficis que els seus avis i àvies li havien dit. Entre tots i totes havien de comptar quants oficis havien dit, i havien d'ajudar al portaveu o a la portaveu del grup a recordar-se d'aquests.

Els vam posar en comú i el secretari els va escriure al full de tot l'equip, la resta del grup l'ajudava i posteriorment cada equip va pensar quins oficis hi havia ara. Els van apuntar i vam crear un petit debat on vam reflexionar sobre els oficis que havien canviat o els que encara existien.



4. Què berenaven els nostres avis i àvies? 

Aquests últims dies, els nens i nenes de primer hem estat investigant i treballant què és el que menjaven fa 100 anys.

Gràcies a tota la informació que hem portat dels nostres familiars hem pogut veure quins eren els plats que més es menjaven abans. Hem pogut veure quin són els aliments i plats que es segueixen menjant igual i d'altres, que abans no es menjaven i ara sí.

Aprofitant que escrivim estem treballant la descripció d'una recepta... vam escollir un àpat a treballar, el berenar: PA AMB OLI I SUCRE, MACEDÒNIA, PASTÍS, PA AMB VI I SUCRE 


5. A qué jugaven els nostres avis i àvies? 

Al llarg de la setmana passada, l'alumnat va posar en comú les joguines amb les que jugaven els avis i àvies. Desprès vam parlar de la diferència amb les joguines d'ara i cada equip va triar un joc diferent i primer de tot van pensar quin material necessitarien per a construir la joguina en qüestió. Una vegada van portar tot el ma
terial, van començar a dur a terme la joguina i entre tots i totes les anaven fent realitat. Després de la construcció, cada grup es va preparar l'exposició, i la van practicar tenint en compte el següent guió:







1. Presentació.
2. Material.
3. Com ho hem fet?
4. Com es juga?















Comentaris